Extra opties voor advertentieblokken

adbox_advanced_1In het vorige artikel, Advertentieblokken aanmaken, heb ik de basis instellingen besproken.
In dit artikel ga ik in de vijf extra functies die je vindt onder advanced options: Colours and spacing, Bidding link, Ad settings, Image and link en Referral list filtering.

Colours and spacing

1) Ad box colours
Hier kun je de achtergrondkleur instellen van je advertentieblok. Over het algemeen is de beste optie ‘transparant’, maak hiervoor de invulbox leeg. De achtergrondkleur zie je achter de ‘your ad here’ link en tussen de advertenties (zie 3 spacing).
Zet de kleur van ‘your ad here’ gelijk met de kleur van andere externe links op je website.
2) Text ad colours
Voor wie bekend is met Google Adsense, deze instelling zijn vergelijkbaar met het kleurpalet.
Hoewel de meeste advententies op Project Wonderful bestaan uit grafische advertenties, worden er soms text ads gebruikt. De standaard instellingen zijn zwarte tekst op witte achtergrond met een blauwe link. Je kunt deze instellingen aanpassen zodat de advertentie beter in je site past. Helaas is er geen optie om een border rondom de tekst advertenties te zetten.
3) Spacing
Als een advertentieblok uit meerdere advertenties bestaat, dan is het aan te raden een spacing aan te zetten. Dit is de ruimte tussen de advertenties, hierdoor wordt het onderscheid tussen de advertenties beter.
4) Border
Een 2px dikke lijn onder het advertentieblok. Ik kan eigenlijk niet anders adviseren dan deze uit te zetten.

Bidding link

Standaard staat onder je advertentieblok: “Ads by Project Wonderful! Your ad here, right now: $x”. Deze links kun je allemaal aanpassen, maar niet direct vertalen.
Om hem te vertalen moet je ‘Turn off bidding link’ aanzetten. En onderaan je Project Wonderful code het volgende toevoegen en vervang ADBOXID met het nummer van je advertentieblok:

<a href="http://www.projectwonderful.com/advertisehere.php?id=ADBOXID">
Adverteer hier vanaf
<script type="text/javascript"
src="http://www.projectwonderful.com/mycurrentbidrate.php?id=ADBOXID">
</script> per dag via Project Wonderful</a>

Resultaat: Adverteer hier vanaf per dag, via Project Wonderful

Ad settings

Hier kun je aangeven welk type advertenties er getoond mogen worden. De eerste twee instellingen spreken voor zich.

  • tekst, grafisch en/of geanimeerd
  • wel of geen filter voor volwassen materiaal
  • mogen advertentie uit campagnes getoond worden
  • No Follow link

3) Campaigns
Adverteerders kunnen een campaign opzetten, via een campaign worden advertenties automatisch geplaatst op basis van zoekfuncties, zonder dat de adverteerder kijkt waar deze terecht komt. Deze advertenties blijven in sommige gevallen slechts 1 uur staan, in andere gevallen langer.
Sommige publiceerder vinden het vervelend als advertenties kort blijven staan, in dat geval kun je deze advertenties weren. In de meeste gevallen kan ik aanraden om advertenties uit campagnes toe te staan.
4) No Follow
Dit is een technischer verhaal. Zoekmachines scannen websites op links, een zoekmachine telt alle links die naar een website toe leiden, hoe meer links naar een website leiden, des te hoger komt een site in de zoekresultaten.
Met ‘No Follow’ vertel je de zoekmachine dat deze link niet mee mag tellen. Op deze manier geef je de gelinkte website geen punten.

“Your ad here” image and link

adbox_advanced_2

Als er geen adverteerders zijn, wordt het standaard “Your ad here” plaatje weergegeven. Een lege advertentieruimte kan echter afstotend werken voor adverteerders, waarom zou je ergens adverteren als andere adverteerders het ook niet durven.

Het is daarom verstandiger om een standaard advertentie neer te zetten, naar bijvoorbeeld een subpagina/onderwerp op je eigen pagina. Maak hiervoor een mooie advertentie en let hierbij op deze richtlijnen. Upload deze en voeg ook de link toe.

Je advertentieblok zal nu nooit leeg zijn en je trekt daarnaast een beetje aandacht voor je subpagina/onderwerp.

Referral list filtering

Op de biedpagina van advertentieblokken staan onderaan statestieken. Hiertussen bevindt zich ook een lijstje over via welke website je bezoekers naar je toe komen. Met dit filter kun je bepaalde domeinen uit deze lijst weren. Het nut hiervan zien wij niet zo in, als u een idee heeft, laat het ons dan weten.

Door Frank Mulder geplaatst op 30-9-2009 Categorie: Publicisten
Stuur deze post door Stuur deze post door

Laat een reactie achter

(Ctrl + Enter)